Ana içeriğe atla

Kıymetli Öğrencilerimiz,

Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi olarak, 2019 yılında aldığımız Charter Belgesi ile başladığımız Erasmus Değişim Programının daha ilk yılında, Öğrenim ve Staj Hareketliliklerden faydalanan öğrencilerimizin dünya çapındaki Corona (Covid-19) Pandemisiyle karşılaşmalarından dolayı üzüntü duymaktayız.

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizi de etkileyen bu salgına karşı biz de herkes gibi, Yükseköğretim Kurumu (YÖK), Ulusal Ajans (UA) ve Üniversitemizin aldığı güncellenen kararları takip etmekteyiz, bu bilgileri en kısa sürede sizlerle paylaşarak mağduriyetinizi en aza indirmek için kararlılıkla çalışıyoruz.

Bu itibarla, Erasmus Koordinatörlüğümüzün geçen süre zarfında Covid-19 Salgınından etkilenen öğrencilerimiz için almış olduğu kararlar son haliyle aşağıdaki gibidir:
 

1. Faaliyete başlayan ve salgın nedeniyle hareketliliğin kesilip yurda dönmek isteyen/dönen öğrencilerimizin talepleri mücbir sebep kapsamında değerlendirilecek ve asgari sürenin altında kalsalar bile kaldıkları süre kadar hibe ödemesi yapılacaktır.

2. Öğrenim/Staj Bireysel Hareketlilik Bütçemizin elvermesi durumunda, öğrencilerimizin kalış süresine göre hesaplanan hibesine ilave olarak uçak masrafları ödenebilecek olup; yapılacak toplam ödeme öğrencilerin hibe sözleşmelerindeki azami tutarı geçmeyecek kadarıyla yapılacaktır.

3. Faaliyete başlayan ve salgın nedeniyle hareketliliğin kesintiye uğraması, öğrencinin yurda dönmesi, ilgili ülkede fiziksel eğitimin tekrar başlaması ile misafir olunan kuruma tekrar gidilerek tamamlanması durumunda, öğrencinin salgın nedeniyle eğitimine ara verildiği tarihlerde, ara verilen bu süre resmi tatil hükümlerine göre değerlendirilecek ve hibelendirilecektir. Ancak, bu olağan hibe dışında, seyahat, vize-sigorta harcaması vb. gibi masrafları için fazladan hibe ödemesi yapılmayacaktır.

4. Öğrenim hareketliliği ile yurtdışında bulunan ve yakın zamanda ülkemize dönecek olan veya an itibarıyla yurtdışından dönmüş öğrencilerimizin üniversitemizde eğitim ve öğretimine devam etmek istemesi durumunda derse yazılma kayıtları yapılacaktır.

Yazılmak istediğiniz dersleri ivedilikle erasmus@subu.edu.tr mailimize liste halinde bildirmeniz durumunda; dönem kaybetmemiş olacaksınız ve Koordinatörlüğümüz ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ nın ortak çalışmasıyla işlemleriniz ivedilikle yapılacaktır. Bu durumdaki öğrencilerimizin en kısa sürede yazılmak istedikleri dersleri bir liste halinde tarafımıza göndermeleri rica olunur.